maandag 11 maart 2024

LEZING DOOR BENJAMIN VERDONCK (THEATERMAKER EN BEELDEND KUNSTENAAR)



BENJAMIN VERDONCK
Theatermaker en beeldend kunstenaar
LEZING
WOENSDAG 24 APRIL 2024 - 19.30 uur
BOVENZAAL ABK MORTSEL
gratis toegang


 Op woensdag 24 april om 19.30 uur organiseren het atelier Interactieve Media, de ABK & Vriendenkring Konsept een lezing door theatermaker en beeldend kunstenaar, Benjamin Verdonck.


Verdoncks eigenzinnige praktijk, zowel binnen als buiten het theater, geeft vaak een hoofdrol aan ‘de dingen’. In zijn verzamelpraktijk activeert de kunstenaar de aandacht voor wat ons omringt. Met bescheiden ingrepen toont hij het bijzondere in het alledaagse, een vorm van ‘zorg dragen voor’ die niet los te zien is van de verstrekkende nalatigheid die we vertonen naar onze leefomgeving.


“Ik wil met mijn werk gaten perforeren in ‘de werkelijkheid’, waaraan we onderworpen lijken omdat we denken dat ze in wezen onveranderlijk is. Ik vertrek vanuit beelden of situaties die ik herbouw tot kunstwerk, tot tijdelijk monument of wrange grap. Ik zie mijn werk als een instrument, een stuk gereedschap om iets te bewerkstelligen, in dit geval een sociale sculptuur: het feit dat mensen samenkomen, spreken, er iets van vinden, niet akkoord gaan, meningen hebben, de vraag stellen: wat zullen we doen?”



Geen opmerkingen:

Een reactie posten